fredag 4 maj 2007

Jag ger dig min morgon

Jag ger dig min morgon ...

I give you my morning

Återigen gryr dagen vid din bleka skuldra

Again the day dawns at your pale shoulder

Genom frostigt glas syns solen som en huldra

Through frosty glass the sun is visible as a huldra 

Ditt hår det flyter över hela kudden.

Your hair flows over the whole pillow

Om du var vaken skulle jag ge dig

if You were awake i would give you

allt det där jag aldrig ger dig

all that I never give you

men du jag ger dig min morgon

but i give you my morning

jag ger dig min dag

I give you my day

Vår gardin den böljar svagt där solen strömmar

Our curtain rolls gently where the sun pours

Långt bakom ditt öga svinner nattens drömmar

the night-dream vanishes long behind your eye

Du drömmer om nåt fint, jag ser du småler.

You dreamt of something good, I see you smile

Om du var vaken skulle jag ge dig

if You were awake i would give you

allt det där jag aldrig ger dig

all that i never give you

men du jag ger dig min morgon

but i give you my morning

jag ger dig min dag

I give you my day

Utanför vårt fönster hör vi markens sånger

Outside our window we hears songs of the land

Som ett rastlöst barn om våren dagen kommer

as a restless child in spring comes

Lyssna till den sång som jorden sjunger.

Listen to the song that the earth sings

Om du var vaken skulle jag ge dig

if You were awake i would give you

allt det där jag aldrig ger dig

all that i never give you

men du jag ger dig min morgon

but i give you my morning

jag ger dig min dag

I give you my day

Likt en sländas spröda vinge ögat skälver

The eye trembles like a dragonfly brittle wing

Solens smälta i ditt hår kring pannan välver

The sun’s melt in your hair forms an arch around your forehead

Du jag tror vi flyr rakt in i solen.

Hey why don’t we flee straight into the sun

Om du var vaken skulle jag ge dig

if You were awake i will give you

allt det där jag aldrig ger dig

all that i never give you

men du jag ger dig min morgon

but i give you my morning

jag ger dig min dag

I give you my day

Inga kommentarer: